mera fotboll...

Vill du komma hit så har vi i örådet tagit ett beslut att det är ok även ikväll.. så länge du håller våra namn anonyma i bloggen =)


Denna trevliga och mycket intressanta inbjudan var det första som jag möttes av när jag igår kom hem från träningen. Helt slut som jag egentligen var efter den enorma redovisningen som jag haft i skolan, efter dom 4 timmar som jag kämpat på brännan under solens strålar och i dom tre timmar som jag aktiverat mina gymnastiktjejer för att på bästa möjliga vis få fram en sådan rolig träning som möjligt så kände jag, vafan, kvällen har alltså mer att erbjuda. Med trötta ögon, mjukisklädersmundering på hög nivå samt ett humör som jag kände att jag inte själv kontrollerade med 100 % utan som tröttheten-vilket-innebär-dåliga-skämt, hade större delen av kontrollen över så anlände jag arena vardagsrummet än en gång. Dock väldigt mycket försenat för att få höra matchens första ton i visselpipan, men vafasiken, fint folk kommer sent och det är alltid bättre sent än aldrig :)


Hur som helst, det var alltså match idag igen, och lika spontan som jag alltid är så nappade jag på inbjudan och gjorde även denna gång det bästa av situationen. Jag känner att mina erfarenheter börjar bli otroligt väl utformade nu och snart så, så kommer dom nog uppta större delen av mitt CV.

För er som är som jag var för ungefär en månad sedan, dvs inte alls insatt i fotbollsvärlden, så var det match mellan Manchester United och Barcelona. Dock kändes det inte lika frästande denna gång, sviterna från matchen dan före satt fortfarande kvar och den härliga känslan som jag hade känt som fotbollssupporter var nu idag helt bortflugen, den var liksom som Olof Palmes mördare, spårlöst försvunnen. Anledningen till detta tror jag dock inte hade någonting med sällskapet eller så att göra, eller att jag hade en tröttsam dag, snarare tror jag att mitt intresse för denna multinationella sport inte utvecklats i den takt som jag önskar att den skulle ha gjort.

Men som tur var så var inte stämningen lika spänd som den varit matchen tidigare, nä för under denna match så fanns det inga uppsatta regler att följa, och tro det eller ej, men idag fick jag till och med prata om sådana saker som inte hade med det som vi såg på TVn att göra, DET VAR STORT! Det känns som vi lär oss av varandra, jag lär fotbollsnördarna att det går att göra två saker samtidigt, d.v.s låtsas att man tittar på matchen samtidigt som man är i full fart med att berätta om dagens händelse medan det som dom lär mig är att förklara hur allting hänger ihop, t ex att om man får gult kort så följer det med en genom hela guppspelet, och tre gula kort under ett gruppspel = EN MATCHS AVSTÄNGNING! Sug på den, det är tufft inom denna värld!


Ja jag känner att jag verkligen utvecklas som person under min tid som supporter, jag menar tänk vad mycket jag lärt mig, jag ska göra en liten lista här om saker som jag inte visste för en månad sen:


  1. Arsenal har VITA tröjor på sig om dom spelar en borta match mot Liverpool
  2. Om en domare gör illa sig under en match, finns det en fjärde domare i reserv
  3. Det finns tydligen klipp på youtube.com när sådana där personer som bär ut skadade spelare på bår tappar båren och spelaren skadar sig ännu mera.
  4. Det är mikrofoner utsatta längsmed planen för att spelarna ska kunna urskilja domarens visselpipa från publiken och dess oväsen.
  5. Efter en uppvärmning för att få gå in och spela i 77e matchminuten , d v s en 13 minuter lång match, är vissa spelare så otroligt svettiga så det ser ut som dom har sprungit en hel mara, och sen avslutat det med att köra intervaller i alla trapper som finns på arenan. Kanske lite väl lång uppvärmning, vad vet jag?
  6. Att ha tränat in en schyst filmning och sedan utnyttja den i rätt läge och med rätt tajming verkar vara den gyllene vägen till lycka i den här sporten, framförallt om man gör den inom den stora fyrkanten framför mål

Ja jag skulle kunna fortsätta rabbla saker väldigt länge till, men här kände jag att det var dags att sätta stopp! Tack för ännu en trevlig kväll, och till mina bloggläsare, som ni ser nämns inga namn denna gång, personerna vill vara anonyma, så this is life!

  



image128
Kvällens kom ihåg: Om man som spelare (eller tränare?) skramlar på sig tre sånna här under t ex ett gruppespel, ja då får man ta mina fotbollsskor, benskydd och välkammade fotbollsfrilla och placera sig på läktaren tillsammans med alla andra som samlade på triss i färgen gult!

Måste avslutningsvis tillägga att om man samlar på sig två gulingar under en och samma match, då får man som följd efter att fått sett gulingen för andra gångern se hans kompis Mr Röd, han är inte så trevlig, för han betyder: Dra här ifrån, du får inte vara med nå mer!
image129


Tjing!
 
(hahaha, så låter det nästan när man träffar ribban eller någon av målstolparna, nu börjar jag bli för insnöad)
 
 

Kommentarer
Postat av: anonym

Ditt intresse för fotboll kanske slutar med att du själv börjar spela. Eller finns det något annat som ligger bakom?

2008-04-25 @ 11:07:17
Postat av: Emil

Underbart inlägg. Jag känner att du verkligen är på väg in i min värld just nu. Fotbolls-världen : )

2008-04-26 @ 00:34:55
URL: http://emilun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0