Spänningen i tvsoffan

Ja, det hade varit så klockrent om jag nu, med stolthet kunnat säga att jag gjort ett äkta hattrick, att jag nu
kämpat mig igenom den stora pressen som ställts på mig, även om det ibland varit svårt, även om jag inte
alltid har haft bollen rätt placerad och även om synen ibland svikit vilket resulterat i att jag både blandat
ihop färger på t-shirtar, spelare och dom där nedrans flaggnördarna som är helt besatt av ett 110 m långt
 vitt sträck på backen. Det hade varit så bra om det där hattricket inneburit två istället för tre, varför måste
det vara så? Kan man inte bara få bestämma att det härdanefter innebär två? Det skulle bli så mycket bättre
för mig då, och tänk vilken glädje det skulle sprida hos alla spelare som plötsligt haft turen med sig och lyckts
 gjort ett äkta hattrick :)
(Mitt hattrick innebär att jag nu, under dom senaste två veckorna har sett fotboll två gånger på tv, och
får man även räkna in den senaste månaden, har jag TILLOCHMED sett en match LIVE, helt otroligt!)

Hur som helst, idag var det återigen dags, matchtröjora var på, godisskålen var fullproppad och stämmningen
var på topp. Nu skulle det pratas och hejas fotboll i 90 minuter och ingenting i världen fick komma ivägen.
Taktiken verkade vara upplagd och klar när jag anlände till arenan Vardagsrummet på Seegatan på Bruket.
Taktiken löd följande:
* Krossa dom äckliga blåtröjade
* Säg inte ett ord som inte löd efter dom redan uppsatta orden "SKJUT" "PASSA" "FILMNING"
 "DOMMARN?!?!?!" eller den bästa " JAAAAAAA, FYFAN VILKEN TUNNEL HAN GJORDE"

Detta var taktiken för kvällen och jag stog efter min anländning i ett av de svåraste valen i mitt liv,
take it, or leave the buldning.
Självklart var jag på, jag menar 90 minuter och endast få använda mig av fyra uttryck kan väl
inte vara så svårt, eller?

Vad som bör tilläggas var att om man, vid rätt tillfälle, när favoritlaget gjorde någonting bra och när
man verkligen visade hur inne man var i den extremt viktiga matchen lyckades få in en av de ovanstående
tillåtna uttrycken var man en självskriven stjärna, lyckades man dessutom lägga på lite mansröst och dalmål
på uttrycken, ja då går det inte med ord beskriva den lysande begåvningen som man hade som ett fotbolls geni!!

Avslutningsvis är jag rätt nöjd med min insatts som supporter till rödtröjorna Liverpool. Även om matchen fick
ett snopet slut i tilläggstiden och trots att jag lider med christtian som  verkligen måste känna sig så förolämpad 
och utskrattad som nu måste gå omkring med sitt röda hår och som varje gång han tittar sig i spegeln och bli
påminnd om matchens slutöde, så ska jag glädjas åt det fina spel som Liverpool visade upp ett flertal gånger!
 Det var en underhållande kväll!

Kom ihåg. en trogen supporter stödjer sitt lag i såväl motgång som framgång!
Eller vad säger du om det Platini?
Kanske är det ett alldelens för nytt uttryck för att du ska kunna använda det?
Vi säger så här, fortsätt läsa om Zlatans solsemester i Karlifornien i Hänt Extra,
så ska jag hålla koll på allt som händer i fotbollsvärlden, är det okej kompis? Bra, då säger vi så :)
         
 
 

Här är från förra sommaren. visst, landslagsfärgerna var redan här ett faktum, men ni skulle bara veta hur väl insatt jag nu blivit! Helt obeskrivligt!

Ett avslutande tillägg, som supporter måste man kunna sjunga med i alla lagsånger samt veta när man ska lägga in kommentaren NEEEEEEJ, elller OOOOOOOJ. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0