tänker. . .

image98
Ibland så skulle jag bara vilja vara en Känguru, tänk att bara få "vara", bara få skutta runt och äta gräs och slippa alla krav och förväntningar som omgivningen hela tiden ställer på en...

Rätt jobbig period som jag går igenom för tillfället, det är så mycket som ska göras nu, högskolan ska sökas, sommarjobb måste fixas, gymnastiken trycker på med all dess innebörd, skolan tar död på mig samtidigt har jag fyllt 19 år och känner mig stressad, vad ska man ha hunnit med när man är 19 år? Det känns som jag är så gammal men att jag inte hunnit med att göra någonitng bara för alla krav och förväntningar kretsar kring mig.

Varför måste man bli vuxen och gammal? Kan man inte så stanna upp ett tag? När ska man ha tid att tänka igenom vad man e g e n t l i g e n  vill göra med sitt liv?

Skola, gymnastik, gym, träna, högskola, sommarjobb, ett liv? 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Min lilla älsklings-Frida! Usch vad det låter jobbigt! Jag kommer inte ihåg att jag tyckte det var SÅ jobbigt att vara 19 år. Först o främst: Man väljer själv om man ska bestämma sig för att vara gammal. Jag har inte bestämt mig för att vara det ÄN!!! Det är klart att just nu har du för mycket omkring dig så då måste du prioritera genom att åtminstone inte TÄNKA på allt SAMTIDIGT. Vad man ska göra med sitt liv vet man aldrig någonsin. Man ställs ju bara inför nya möjligheter hela tiden. Så länge man har "liv" kvar. Du kommer att få vara med om jättemånga utmaningar innan du väljer att du ska tillhöra "boule-perioden" i ditt liv. Men för mig är den perioden inte heller så tokig. Vet du varför? Jo, därför att jag har kunnat få välja SJÄLV! Du är min allra, allra bästa Frida-tjej! Älskar dig!

2008-04-03 @ 13:50:15
Postat av: Angelica

Fripp! Slappna av! Lev livet. Ta inte så hårt på allt. Tänk på du lever bara en gång. Man ska inte tänka för mycket det ger en bara magsår. PUSS bejb!

2008-04-03 @ 19:54:42
URL: http://angelica1985.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0