Vad har jag nu ställt till med

Följande fick jag i ett mail idag, och när jag inte var tillräckigt snabb på att svara så slutade med att jag blev
uppringd av min svensk lärare Maria.

Hej Frida!

Du kan få ett akut uppdrag som vårtalare vid skolans vårfirande på måndag 9.30. Skolan behöver någon som traditionsenligt hälsar våren välkommen (max 5 min) Det blir sång av kören både före och efter. Det är ett hedersuppdrag!

Vad säger du?

Ja, vad säger jag? haha alla som känner mig vet att jag inte är speciellt bra på att säga "nej", så självklart var jag på! Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara? Hålla ett tal på 5 minuter, inför ca 350 personer + alla lärare samt rektorn? Tss, det måste vara en enkel sak... ELLER?

Helt ärligt så känns det något nervöst, vad ska jag säga, hur ska jag kunna få tiden att gå i 5 hela minuter, tänk om folk inte
är intresserad av de jag säger... Ja, haha kanske har jag tagit mig vatten över huvudet, menvad fan! Jag tänker inte backa ur,
jag menar vad gör man inte för ett bra betyg och Maria sa ju när hon ringde mig att hon var så stolt över mitt senaste tal jag hade i klassen så hon trodde att jag va ypperlig för denna uppgift, det är ju trots allt ett hedersuppdrag.

Haha, så det tänkta tiden som jag idag tänkte avsätta för att bättra på brännan kan jag ju knappast räkna med, nu har jag precis varit ute på en 2 timmars och 45 minuter lång promenad. Så det får räcka idag, nu ska tiden läggas på att försöka få ihop npgonting som jag ska säga på måndag. Så njut på ni som kan vara ute i solen idag, själv har jag ett tal att skriva!



                                                                        Talaren Frida Luuke tackar för sig!

 

Kommentarer
Postat av: Mormor

GRATTIS! Men naturligtvis satsar man på ett säkert kort! DIG!!! Det fixar du. Tänk om man kunde få smyga sig in o vara med??!! Tyst o försynt som en liten mus. Önskar mormor som hoppas på ett ja-besked

2008-04-29 @ 14:36:35
Postat av: Katie

Hoppas det går bra! Ha en fin dag!

2008-04-29 @ 14:37:03
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: From Alanya

Hej gumman!!

Hur gıck talet?? synd att vı mıssade det!

Puss

2008-04-29 @ 18:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0