valborg och fotbollsgeni för en kväll

Valborg, vad är det egentligen för påhitt?

"Traditionen grundar sig på den Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar" detta är förklaringen till varför vi firar valborg, bara för att några typer för typ "alldeles för många år sedan" trodde att man med hjälp av stora eldar skulle kunna hålla alla dessa grymheter borta.


Men nu då, vad är det som är så stort, alla har typ gått och haft panik över "VAD SKA DU GÖRA PÅ SISTA?" vafan, relaxa, släpp på alla kraven, varför måste man göra någonting på just denna dag, okej om du typ festar att kungen fyller år, men känner man inte för att göra någonting denna dag så gör det inte heller!


Just så var min tanke idag, jag skulle bara vara hemma och jag skulle plugga Tjetjenien hade jag bestämt med mig själv, jag menar jag ville inte festa, jag ville inte ut på någonting, jag orkade inte!


Johanna: Hej gumman! Vad händer idag då?

Fripp: absolut ingenting, är så otaggad på allting, känner för att bara vara hemma och tjura...

Johanna: men följ med oss och grilla hos Frida Ahnlen då!

Fripp: Vilka är oss?

Johanna: dom vanliga, eller inte killarna, eller jo vänta, killarna också!

Fripp: Men ja, alltså jag vet inte jag orkar ingenting, jag skulle helst av allt bara vela vara hemma och typ ja, nästan så att plugga känns frästande.

Johanna: Men lilla gumman, man sitter inte hemma själv på sista april, och något som man verkligen inte gör på den dagen är att PLUGGA! Följ med oss NU! :)

Fripp: men jag har ingen bil, ingen mat, inga pengar

Johanna: Det där fixar vi och mat har jag, komsi kom nu!

Fripp: okej, kommer snart!


Ja, och så blev det, jag åkte till Johanna och vi åkte senare till Frida, där blev det efter mycket krångel, t ex att grillen inte ville starta, god mat och trevligt sällskap. Tyvärr var mitt humör inte det bästa. Halv elva bestämde jag mig att nu var det dags att tacka för mig så jag och alkis-Johanna tog en promenad hem till henne. Väl där får jag SMSet som verkligen gjorde så att supporten i mig skämdes och jag visste inte vad jag skulle ta vägen. SMSet löd: Du ser på fotbollen va? ;)

Hur hade jag kunnat glömma? Hur skulle jag nu någonsin kunna förlåta mig själv? Hur skulle jag nu kunna visa mig ute bland folk, jag hade glömt bort fotbollen och nu avslutade jag allt som jag höll på med, det var som att hela världen stannade, jag rusade till Johannas TV, svamlade någonting om fotboll, semifinal, Liverpool - Chelsea som svar på Johannas frågande blick. När jag väl hittat kanalen satt jag som förstelnad framför skärmen, jag satt och funderade på vilket lag det var som jag verkligen höll på, blev lite förvånad hur jag inte kunna minnas, men när jag såg spelaren Riise på planen så gick allting upp för mig, det var ju C:s lag ju, klart att jag håller på det rödtröjade laget med dom rödhåriga spelarna, självklart!


Ett ljus i matchens mörka dyster var i alla fall att jag insåg att min tid som supporter nu börjar ge resultat, jag var total koncentrerad av hela matchen som jag såg (jag slog på TVn i 28onde matchminuten, under förlängningen), helt otroligt att jag var så koncentrerad en hel match!

Och att jag dessutom mobbade Johanna när hon frågade vilket lag det var som hade vilken färg på tröjorna, eller då hon frågade hur matchen snart kunde vara slut när dom bara spelat 29 minuter, gjorde att mitt självförtroende och min självkänsla ökade avsevärt inom denna sport, idag var det inte jag som ställde de självklara fotbollsfrågorna. Nej, idag var det jag som la dom sportsliga kommentarerna och idag var det jag som sa SCHYYY när någon så störande pratade i telefonen under matchtiden, jag menar hallå? Förstår folk inte att det är fotboll på TV, då gäller strikta regler!!

Nu är det du och jag platini!



                John Arne Riise, han har haft det riktigt tufft nu på sista tiden, men det kanske är så när man är rödhårig?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0