Pensionärerna och jag

25 minuter efter att klockan ringt hör jag den för första gången, jag flyger upp från sängen och konstaterar att nu är det bråttom. Jag bäddar sängen, klär på mig lite varmare kläder för att försöka få upp kroppstemperaturen några grader och sedan beger jag mig mot köket. Jag fixar en lätt och snabb frukost och sätter mig framför datorn, 3 stackare är inne på MSN... Konstaterar att jag inte hinner sitta där längre utan förbereder klädbyte nummer 2, nu är det spinningtights, sporttopp och linne som åker på och sedan plockar jag snabbt ihop det som ska fylla min väska för dagen (diverse hygienartiklar) och greppar cykellampor och reflexer och ger mig av ut i decemberkylan/mörkret.
Jag trampar på, livrädd för att bli överkörd vid varje övergångsställe (folk kör som idioter i denna stad), kommer över Nissan och möts av den treliga julstämningen som all julbelysning skänker. Jag börjar borta i horisonten se mitt mål, den oranga skylten med den svarta texten, nu är jag nära...
Väl framme är det bara att springa in och slänga av sig kläderna för att sedan sätta sig på en cykel igen, denna gång är cykeln något mer fastjuten än den jag nyss färdades på. 45 minuter senare, värk i ilipsoas musklen och en liten sjö som svettdropparna bildat under mig sjukner jag stolt ner vid frukostbuffén. men men, snabbt iväg känner jag, in och duscha, göra sig klar och iväg för att handla en sväng, men till min förvåning möts jag när jag kommer fram till ICA MAXI att här var det stängt, de öppnar om 10 minuter.

07.50 var det jag och 3 pensionärer som stog och hängde på låset till ICA Maxi en helt vanlig onsdagmorgon, och jag ska erkänna nu, även jag kände mig som en pensionär när jag stog där och trampade samt gav sura blickar till städpersonalen på insidan som vägrade öppna en minut tidigare... Tänk vad tiden kan gå sakta ibland... Detta trots att jag egentligen hunnit med så mycket redan...

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du är oootrolig! Alla panschisar väntar inte på låset! Själv fikar jag mellan 03.00 o 08.00 o då blir dagen flexibel allteftersom. Men jag undviker till alla pris att gå o handla mat mellan 12.00 o 13.00 för DÅ måste dom som jobbar få chansen att snabbt komma fram till kassan på sin lunchrast!Löfte som håller sen jag själv jobbade. Var rädd om dig också. Vi hämtar på tisdag natt. Vi längtar efter dig!

2008-12-10 @ 09:24:31
Postat av: Your beloved ex sambo! ;) ( säroo! )

Hahah du e sick gumman min! :P förstår verkligen inte hur du klarar dig på så lite sömn, superhuman honey :P snart e du hemma o då är du MIN.. FÖRST.. GÅNGER TVÅ, i kvadrat! jag VAR och ÄR först ;D everytime, always here!



Hugs! S.Å.

2008-12-10 @ 11:29:47
Postat av: Isa

Haha gumman fan vad jag skrattade du o alla panschisar, fast de förvånar mig inte att du e uppe så tidigt:) Saknar dig! Vi ses snart PUSSS

2008-12-10 @ 11:58:18
URL: http://jsabelle.blogg.se/
Postat av: Hannah

fasiken Frida, du är otrolig. Känner ingen med så mycket motivation & vilja som du! Kan du inte ge lite till en behövande!!! ;) vi saknar dig!!

2008-12-10 @ 15:43:59
URL: http://hannaholsson.blogg.se/
Postat av: fripp

haha tack för alla kommentarer, ni verkar iallafall vara eniga om att jag fortfarande är mig lik när det gäller att gå upp tidigt för att träna. Det glädjer mig att jag inte förrändrats alldeles för mycket sen min flytt hit, trots att jag numera säger musklen istället för muskeln och använder dessa, denna och detta istället för den här, den där osv :) SAKNAR ER MED! ALLIHOPA!

2008-12-10 @ 17:48:58
Postat av: HANNAH

FRIDA DU FÅR VÅLDGÄSTA HUR MYCKET DU VILL!!! när kommer du hem? jag vet inte riktigt när vi har avslutning :P

2008-12-10 @ 19:06:21
URL: http://hannaholsson.blogg.se/
Postat av: HANNAH

jag checkade almanackan snabbare än blixten, den 17:e sa mig något :P och ja, vi har avslutning onsdag den 17:e :D haha. snälla säg att du kommer ändå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

2008-12-10 @ 20:25:55
URL: http://hannaholsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

om du får för dig att tala med skorrande R, eller bete dig åt något håll mot de göteborgska dragen, typ o med två prickar i dina meningar. Då säger jag upp kontakten.... Puss

2008-12-10 @ 20:35:52
URL: http://mallansworld.blogspot.com
Postat av: Frippilipp

haha systra mi, de skrollande R enär det ingen fara med, däremot o med två prickar över ligger nog mer i riskzoon, men jag har ju 6 dagar på mig att jobba bort det :D

2008-12-10 @ 21:10:06
URL: http://fridaluuke.blogg.se/
Postat av: HANNAH

PERFEKT!! jag tänkte precis säga detsamma! en big surprise!! ;)) återkommer om tid!! höörs mer sen! puss och kram! (väldigt smidigt att kommunicera i kommentarsfälten :D)

2008-12-10 @ 22:42:04
URL: http://hannaholsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

då är det bara att jobba på systra mi, annars smäller det!

2008-12-11 @ 13:07:55
URL: http://mallansworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0