Måndag, glädjehöjande inlägg

Idag har varit en ganska tråkig dag.. En sån där dag när man bara skulle vilja ligga kvar i sängen hela dagen, titta på sorliga filmer, kanske gråta en sväng, ta en promenad i det fina vädret och bra "vara" .
Hur som helst, klockan ringde 06.00 men jag orkade mig inte upp förrän till 06.55. och redan på morgonen (som spenderades med Momzila) kännde jag att det skulle bli en lååång dag, huvudvärken kröp i pannan på mig och redan innan lunch hade jag ont. hursom helst har dagen sen innefatat två promenader och skola och äntligen har jag träffat emeli.

I skolan idag bestämde jag mig för att jag skulle berätta om mina äventyr med min bil (eller pappas bil) men det får bli en annan dag, är inte på sådant humör idag!

Men för att detta inlägg ska bli alltför tråkigt tänkte jag bjuda på ett litet glädjehöjande inlägg:

Detta handlar om hur mycket bättre män är att ta ut pengar än kvinnor vid en bankomat. Trots att det är mitt eget kön som blir förolämpat gillar jag det ändå :)

INSTRUKTIONER FÖR MÄN

Kör fram till bankomaten

Rulla ner fönstret

Sätt in kortet och knappa in din PIN-kord

Skriv in det önskade beloppet

Tag kortet, pengarna och kvittot

Rulla upp fönstret

Kör

INSTRUKTIONER FÖR KVINNOR

Kör fram till bankomaten

Backa så att sidrutorna kommer i jämnhöjd med Bankomaten

Starta motorn igen

Rulla ner fönstret

Leta fram din handväska och töm ut innehållet på passagerarsätet för att hitta kortet

Leta efter ditt smink och kolla makeupen i spegeln

Försök att stoppa in kortet i bankomaten

Öppna bildörren för att komma lite närmare

Sätt in kortet

Vänd kortet riktigt

Leta reda på kalendern i din handväska och läs PIN-korden som du skrivit på omslaget

Knappa in PIN-korden

Tryck på "FEL" och skriv in den rätta PIN-korden

Skriv in önskat belopp

Kolla makeupen i spegeln igen

Ta pengarna och kvittot

Töm handväskan igen för att hitta din plånbok, stoppa ner pengarna i den

Stoppa kvittot längst bak i checkhäftet

Kolla makeupen igen

Kör 2 meter fram

Backa tillbaka till Bankomaten

Tag kortet

Töm väskan, hitta kortfodralet och stoppa ner kortet

Starta motorn igen och kör bort från Bankomaten

Kör några kilometer

Släpp upp handbromsen 
 

 

Hur svårt är det egentligen för kvinnor att ta ut pengar? :)


Kommentarer
Postat av: luxiz

haha :) ja ni omständiga damer :D

2008-02-11 @ 23:18:01
URL: http://luxan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0