The snow is falling

Ja, då sitter jag här igen då. Psykologi bara ordet berättar om hur otroligt roligt det är. Men men, jag har iallafall skickat in uppgiften precis, dock kvarstår 4 härliga häften som ska läsas och bearbetas. Men det tar vi en annan dag, nu ska det ägnas tid åt bloggen.

Jag tänkte berätta någonting nu, och det är om hur det ser ut runtomkring i min vänskapskrets. Det verkar vara rörigt på många håll. Förhållanden mellan pojk- och flickvänner verkar leva i en verklig berg- och dalbana, och förtillfället så verkar det vara som alla är nere i en dal och inte finner en utväg. Alla mina vänner verkar också riktigt trött på vintern, och jag frågar dom då med ett leedne på läpparna : Vadå? vilken vinter? Om dom kallar detta snöregnande land för vinter så är vi inte överens.
Iallafall så njuter jag av att snön faller, dock verkar den inte sammarbeta med mina önskningar utan tar sin tillflykt från fast form till flytande form innan den ens hinner landa på denna planet.

Iallafall så har helgen varit lugn, som ni redan vet var det bakning i fredags, sen var jag med johanna och vi tittade på sunes jul och tog en promenad medan alla andra ungdomar i vår ålder var ute och rände och lät alkoholen sätta sina spår på deras beteende under kvällen, men också på deras humör dagen efter. Lördagen spenderades mesta tiden på städning i Gymnastikens Hus, men, efter 4 timmars städning så såg det iallafall ut som en damallergisk skulle överleva mer än en kvart där inne utan att behöva bo på sjukhuset i veckor efteråt.
Reseten av lördagen gick till att träna, det blev styrka på gymapn, spinningcykling när jag kom hem och sen en promenad med jennie. Kvällen spenderade jag med att städa bort julen på mitt rum :) Jag vet! Jag är  nog senast i Sverige med att städa ut julen den 1 februari, men jag ser det så här, jag tog bort julen två veckor efter julafton :) Detta eftersom jag bara varit hemma två veckor och när jag åkte var det fortfarande jul :D
Kanske var det snön som föll och känslan av att packa ner alla julstjärnor, packa  ner alla jultomtar och slänga ut dom röda julgardinerna som väckte lusten inom mig även denna kväll, nämligen lusten att jag måste få träffa sune! Och tro det eller ej, men det gjorde jag också! image23

Ja, jag vaknade på sändagen och tog en promenad i gryningen. Sen var jag hemma och åkte till valbo med Malin. Men efter en incident med tobbes bil blev vi inte långvariga i det gigantiska shoppingcentrumet. Vi åkte hem och så var det bara att äta för att sedan återvända till gymnastikens hus. När jag anlände kunde man inte ana alla timmar vi dagen innan slitit och kämpat oss svettiga för att bli veck med allt stök! Nu var hallen sig lik igen, d v s den såg förjävlig ut!
Det var en rolig träning och jag fick till och med en pressent av Emmi och Alma :) Tacl för den tjejer!
När jag kom hem så var det spinningcykeln som gällde, och efter det så slappade jag mest tills dess att jag somnade vid 23-tiden.


Tack och bock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0