Vintern börjar sätta sina spår

Nu verkar det som att vintern börjar sätta sina spår på det svenska folket. Iallafall på gymnasieeleverna i Sandviken. Vissa klagar om hur meningslöst allting känns just nu, medans andra sitter i timmar och gråter över det. Det är iallafall så jag uppfattar det i skolan.För min egen del kan jag inte säga att jag är någon som sticker ut i mängden heller. Jag klagar jag med, tycker aldrig tiden räcker till och det känns som om jag inte gör någonting. Visst gör jag saker, men det är bara de vanliga sakerna som promenader, springer, skolan,pluggar, gymnasiken. Jag är så trött på att vara i denna slentrian!!
Iallfall så är det en lugn vecka i skolan, och det tacar vi gudarna för! Men det känns ändå som det är meningslöst med det mesta. Jag vill att någonting annorlund och roligt ska ske! Varför jag känner så här, att jag inte gör någonting tror jag har att göra med att mitt liv för första gångern sen i augusti inte är så planerat. Jag lever inte med den ständiga stressen att veta att dom närmsta sju helgerna ska vara upbokade med planeringskonferanser och tävlingar, jag har inte den stress och press som jag annars lärt mig att leva med. Men då kommer det konstiga: Varför blir jag sressad av att inte göra någonting? Varför känns det meningslöst när jag inte har gjort någonting på en dag? Varför kan jag inte vara nöjd med att ha tagit det lugnt en helg?

Ja, idag iallafall, jag brjade dagen med en springning, sen tog jag mig till skolan för att ha idrott, historia och projektarbete. Sedan åkte jag direkt till gympan för att sedan åka på ett möte i Kungsgården.

Nu sitter jag här och är allmät irriterad, jag och malin hade nyss en trevlig disskusion med mamma. Och ja, att dom aldrig ska lära sig och inse att vi inte längre är 10 år!

En sista önskan innan jag slutar för idag, kan det bli ändring på vädret?! Jag vill ha snö, eller vår, men inget jävla mellanting som det är nu! Det är halt och kallt, jag vet inte om jag ska ha höstjacka eller vinterjacka. Usch, ändring på detta tack!

Här är en lista på saker som jag ägnade mig åt förra året :) Inte konstigt att min hjärna inte vet hur det ska hantera den lediga tiden jag nu har..

[x]   8-11/2 Sälen med Emma      
[x]   11-15/3 Sälen med Familjen
[x]   23-25/3 Leka med systrarna i Stockholm
[x]   28/3 18 ÅR!!
[x]   31/3-8/4 Narvik, snowboardsemester
[x]   11/3 Teoriprovet (körkort)
[x]   21-29/4 Spaninen, Salamanca                                                      
[x]   3/5  KÖRKORT :D
[x]   11-13/5 GymnastikSM i Uppsala
[x]  19/5 Gävleborgsjakten, Gymnaestradauppvisning! Hudiksvall
[x]  25/5 Isabelle och Emelie fest
[x]  1/6 60/70
[x]  2-3/6 RM i sikte kurs i Eskilstuna
[x]   2/6 Gymnaestradauppvisning, Viksjöfors
[x]   8/6 Skolavslutning :)
[x]  15-20/6 Ockelbogymnastiklägret
[x]  21-24/6 Familjeträff i stockholms skärgård
[x]  6-16/7 Österriket, GYMNAESTRADAN!
[x]  4-11/8 Gotland med Jennie :) 
[x]  12/8 Per Gessle i Kungsträdgården med tjejerna!
[x]  1-2/9 SM-Kickoff
[x]  8-16/9 Tyskland med skolan
[x]  21-23/9 Trampett steg 1 i Uppsala
[x]  29-30/9 Paneringskonferans med UK, MK och syrelsen
[x]  6-7/10 Trampett steg 2, Uppsala
[x]  13-14 /10 Träningsläger  trupp äldre och yngre
[x]  20-21/10 Träningsläger RMY
[x]  28/10 Gävleborgsjakten i Hudiksvall
[x]  3/11  Västeråsträff med Ockelbogänget
[x]  16-18/11 Trupcupen i Östersund
[x]  23/11 Högskolemässa i Stockholm
[x]  23-25/11 RIkscupen i Göteborg
[x]  9/12 Gävleborgsjakten i Gävle
[x]  16/12 Luciauppvisning på Jernvallen
[x]  17/112 Avslutning Trupp äldre & yngre
[x]  19/12 Avslutning RMY
[x]   21/12 Skolavslutning
[x]  21/12 18 års fest
[x]  22/12 Storsjömarschen med Thomas, Robban, Jennie
[x]  24/12 Julafton
[x]  25/12 Juldagen, Utgång
[x]  27/12-19/1-08 Australien
Aslutningsvis: Jag vill åka snowboard nu!        image14

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag håller med dig Frida! Det är inget vidare med ett mellanting mellan vinter och vår..:(

2008-02-14 @ 22:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0