Nära döden upplevelse

Tänk dig hur du planerar en dag på stranden, en massa sand, doften från solkrämen och ljumet vatten som när du åkte hemifrån fortfarande var kallt. Ja du förstår hur jag menar, ännu en vanlig dag på stranden helt enkelt... Detta var just vad jag var inställd på, jag åkte direkt efter min sista lektion (någonsin) direkt till stranden där frida och frida redan var i full fart med att låta solens strålar träffa deras, än sålänge, bleka kroppar :) Jag slog mig ner och började även jag jaga solstrålarna... Folk kom och gick och vi var tillslut ganska många som låg där på stranden, Emilia och Micke kom förbi, dock inte med bil utan på mickes nya vattenskoter. och ja, nu kan ni ju bara lista ut resten själv :p
Dom hade ett sånt där däck med sig bakom, och till en början var det bara frida nr 1 och emilia som åkte i det, sen kommer frågan: Men Frida och Frida ska inte ni också testa?

haha och spontan som jag är så nappar jag direkt, självklart frida med, jag menar, vi hade ju tittat på emilia och frida när de åkte och det såg ju inte så svårt ut, vi skulle ju liksom bara sitta och hålla i oss i en jättelik badring, why not give it a try, liksom?

Efter 10 minuters nära dödenupplevelse ute på djupt vatten, höga vågor, guppig vattenyta och bensinlukt stog jag åter igen på stranden, armar och ben skakade, kallsupar och liter av storsjönsvatten i fel strupe var ett faktum, rösten var helt försvunnen och den skräckinjagandeblick som jag hade  skulle nog ge mig huvudrollen i vilken skräckfilm som helst! Jag var verkligen livrädd där ute, micke däremot verkar ha haft det  ganska rofullt, han hade ju verkligen gått in  för att få i oss i vattnet, dock utan resultat. Hade han istället gått in för att skrämma livet i oss och att ge oss träningsvärk dagenefter i armarna pga de krampaktiga grepp vi höll oss fast i badringen med, ja då hade han lyckats rejält!

 Såhär nöjd var han
 Här är vi påväg tillbaka
 Safe on land again!
 Nice!!
 Tydligen fick dessa en betydligt lugnare resa än oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0