SIF MATCH

 



Haha ja, Malin Luuke, vad ska man säga?

Malin Luuke är min kära syster, hon är helt underbar och får alltid en att bli på bra humör, speciellt när hon ska låtsas vara sportmedveten, okej, nu låter det som jag är värsta proffset på sport, vilket jag verkligen inte är, men jämför man med Malin så är
jag nästan värta sportnörden!

Systrarna Luuke bestämmde igår att dom idag skulle gå och se när SIF skulle spela match, matchen skulle börja kl 14.00 och systrarna planerade dagen utifrån denna spektakulära händelse. När systrarna stog och spelade kommer första kommentaren:

Mallan: Asså SIF, är det dom som är sådär röda och vita på kläderna?
Fripp: HAHAHAHA, jag hoppas du skämtar med mig!
Mallan: Ne, men jag var inte säker!

Haha systrarna åkte iallafall och hämtade upp den övriga supportergruppen (Frida Holck och Semra Dedic) och så for vi mot matchen, men eftersom Mallan visste att det skulle bli en kall match så bara MÅSTE hon till Mc Donals och köpa den största latten she could get!

När vi anländer till Jernvallen kommer vi lagot till avspark. Matchen inleds, det gör också vårat pladder, vi pratar på och har allmänt trevligt. Och roligare blir det när malin ska försöka visa sina talanger på fotbollsspråk

Mallan: Men asså, fy vad kallt det är nu, när blir det rast?
Fripp och Frida: HAHAHA RAST?! Snälla säg att du driver med oss?
Mallan: Vadå?!?!
F & F: Ja men det heter väl för fan inte rast, det heter halvtid!!
Mallan: Whatever!
Matchen fortsätter i sin stil, ett mål görs, och den långt ifrån fullsatta läktaren lyckas klämma fram några fjppiga applåder. allting verkar flyta på rätt bra, enda tills det var dags för MALIN att öppna munnen igen
Mallan: Men hallå, asså när blir det reklam?
Alla vi andra: REKLAM?!?!

 

Kommentarer
Postat av: jay

hahahaha det roligaste jag hört, det måste vara roligt attvaramalin! haha där fick jag till det också :D älska bloggen. pussshejpådej fridaluuuke

2008-03-24 @ 18:02:58
URL: http://johannasoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0