Victor Persson

Min kusin Victor kan vara riktigt rolig ibland, det är då ett som är säkert. Jag sitter nämligen nu hemma hos min faster stina och sitter och tittar på rullstolen som här på golvet står. Jag började då tänka på en rolig händelse som, självklart, victor stod för förra vecka.

Stina har ju opererat foten, och fick så ont att hon behövde ha en rullstol för att kunna avlasta sig och för att kunna ta sig någon stans inom hemmets väggar. Hon fixade och donade och slutligen skulle hon få tillgång till en rullstol, det var bara ett problem, hur skulle hon få hit den?

Hon försökte få mig att hämta den, men jag var upptagen på annat håll, och då fick stina snilleblixten: Victor kan hämta den,

Stina: Du behöver hjälpa mig med en sak
Victor: (efter en lång tystnad och efter att han insett att stina visste att han hört det hon nyss sagt) nää, jag spelar dator
Stina: Men du måste, du ska gå till hälsocentralen och hämta en rullstol, du kan åka i den på vägen tillba....
mer hinner inte stina säga innan hon hör hur ytterdörren smälls igen och victor är i full fart för att hämta den gyllene stolen på hjul.

När Victor väl kommer tillbaka så har han åkt runt hela stan, han har trixat och fått allas uppmärksahet och sympati.
Han berättade även stolt hur han , efter att ha sladdat i en tvär sväng, flugit ur rullstolen och i högfart kastas mot kanalen här på bruket möts av en rädd blick från en gammal tant i ca 85 års åldern. Tanten hade så fort hon kunnat tagit sig mot Victor och stog nu en bit bort och frågade undrande hur det var med honom (observera att hon trodde han var rullstolsbruen på riktigt). Victor svarar inte på frågan, utan från sin liggande position på marken gör han värsta akrobatikhoppet upp, springer tillbaka till rullstolen och kör sedan iväg med rykande fart...

Gissa om jag skulle kunna betala mycket för att få se den tantens ansiktsuttryck, när den som hon trodde, lama människan som olyckligtvis flugit ur rollstolen sedan springer tillbaka till stolen och åker därifrån, utan att säga ett ljud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0