Vilken dag!

Haha, ja gårdagen finns det så mycket att säga om så jag vet inte ens vart jag ska börja!

Jag vaknade iallafall kl 9 när jenny ringde och väckte mig,

Jempa: Va!? Ligger du och sover nu? du som alltid är uppe med tuppen!
Fripp: eeh, öh va? vad är klockan?

Men som ni alla vet så är jag inte den morgontrötta personen, så efter att jag varit vaken ca 3 minuter kommer jag på mig själv sittandes och knyta på mig löparpjuxen. Så iväg med mig ut i trebo för en springrunda. Dock gick det inte så bra eftersom mitt köttande köttsår till skavsår nu är inne på sin 5 vecka och fortfarande inte verkar ha några planer på att försvinna.
Nåväl.när jag kom hem så kom Jempa och hämtade mig och vi for iväg till valbo för att finna outfiten för kvällen, det skulle ju nämligen bli ett kärt återbesök med ockelbogänget! Vi hittade iallafall det som vi sökte, jenny ett par shorts och jag ett par jeans.
Hemma igen så packade vi ihop allting som behövdes, fixade och donade och var så hyperstressade att magen värkte!
Kl 15.00 skulle vi innefinna oss på sandbacka park för ett "träningspass av något slag". Jag och jenny var lite sega av oss men tänkte att det inte var någon större fara eftersom ingen förväntar sig att man ska hålla tiderna, speciellt inte när besök från västerås står på injudningslistan.
Iallafall blir vi uppringda av Hanna, lägerchefen, strax efter kl 15 och hon bara skrattar och sen kommer den inte allt för oväntade frågan: Patriks bil har gått sönder 4 mil utanför Gysinge, skulle ni kunna åka och hämta dom? Varför blir man inte förvårnad för. eller kanske snarare, varför blir man förvårnad att någonting ska hända just dessa grabbar?
Ja ja, hugget som stucket så ändrade vi färdriktningoch åkte iväg mot Gysinge, 1 timme senare så hittar vi tre övergivna själar sittandes på vägrenen, på en varsin väska och med en ÖL i handen, dock med ett riktigt bra humör, ni vet ett sånt som man får efter 4-5 öl på under en timme...
Vi tröck in oss i den lilla bilen som vi hade, och nu var det jag som var chufför. För att jätten Niklas skulle få plats bakom mig var jag tvungen att sitta med ratten under hakan, och varje gång jag råkade köra på ett gupp eller på något sätt orsakade en gungning i bilen hördes tre ganska ilskna men också bestämda röster: KÖR FÖRSIKTIGT, TÄNK PÅ ÖLEN!!!


Efter att vi missat avfarten till sandviken i Gysinge och isället till vår förvåning kommit ut i Valbo så anlände vi Sandbacka Park, bara två timmar försent. Genast drog träningspasset igång och det var en timmes Bodycombat som stog på programet, jag kan sammanfatta det som min kära vän Benjamin (Björn Gustafsson) skulle ha sagt, KANONKUL(Y)

Efter träningen blev det mat på Wallonen, och det var en så otroligt bra servitris där, jag menar hur bra är det inte när dom knappt kan svenska, jobbar i mjukiskläder och såg så tråkig ut så att jag ett tag funderade på om hon varit en arbetsfånge i ett gulagläger under Sovjetunionen. Att vi dessutom fick äta i omgångar, under nästan totalt två timmar var verkligen kvällens ljuspunkt! Men jag och Jempa lyckades iallafall spela ihop 325 kr på en spelautomat, varav att vi satsade 40 kr!

Kvällen fortsatte sedan med bastu, duch, fix och mycket mycket mer skoj! Självklart blev det utgång och den tänkta natten med att alla skulle sova i hallen blev inte riktigt som den var tänkt, men det var en himla rolig kväll, trots att alkoholintaget denna kväll hamnade långt över vad som är okej för att få köra bil!

Kvällens höjdpunkter:

*  Den trevliga resan till Gysinge, tur och retur på 2 timmar
*  Anette och allt vad den virriga damen har att erbuda, speciellt när en vinflaska så glatt vilar i magen!
*  Per och hans eviga längtan efter att få sova i omklädningsrummet på en HappyLanding och med en     papperskorg ståendes bredvid
*  Niklas lycka när han fick in 18 träffar med bollarna i leken
*  Anettes förklaring av hennes förvirring imorse när hon vaknade
* När jag spillde ut en halv liter "svartvinbärshuskur" i sängen och över mina jeans, förlåt ;)

Dagens minus
-
att vakna imorse och känna att det skulle bli en lång dag med både huvudvärk och minnesluckor

Tack för ännu en oförglömlig kväll med er! Snart är det Ockelbolägret 2008!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0