Ursäkta röran, jag flyttar!

6 st fullproppade ikeakassar
9 st papperkassar
4 st väskor
1 feting resväska

Ja detta var vad som behövdes för att packa ner alla mina ägodelar för transport mot nya äventyr. Eller jag vet inte om det är så mycket äventyr men det lät roligt att säga så. :) Fyra timmar tog det nog att packa ner allting, tycker det är sjukt att det blev så mycket, när jag tittade här på mitt lilla rum igår innan jag började så tänkte jag, ja men detta kommer ju gå fort. Nu med facit i hand kan jag säga att det inte gjorde det.

Nu är det snart dags att ringa och väcka flyttfirman, det är inte alla firmor man kan hyra som säger: "Du får köra bilen imorgon, jag kommer nog fortfarande vara full då" och "du måste ringa och väcka mig imorgon". Haha men ändå så har jag bestämt mig att det är Robbans flytt och fix jag vill anlita för detta flyttprojekt! Däremot kommer han nog få en aningen chock när han ser hur mycket det är som vi ska tampas med, men sånt får man väl räkna med?

Då bär det av, hej då Strandvallen och vidare mot Westmansgatan. Jag har haft det otroligt bra här på strandvallen men nu känner jag att jag tar ett steg närmare vuxenlivet, för nu ska jag verkligen vara själv. Detta på både gott och ont. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag kommer sakna Lena, det har varit toppen att bo tillsammans med henne.

Jag vill också säga grattis till en av de bästa personerna som finns i mitt liv, min älskade största storesyster!
Grattis älsklingsElina, 26 år idag!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej gumman.

Läste precis ditt inlägg om rörelseapparat-tentan.

Och jag är inte ett dugg avundsjuk - jag har nämligen ett examinerande seminarium om just samma sak på onsdag. haha jag har en känsla av att jag vill gå och dra ngt gammalt över mig. har du ngt tips på hur man lär in allt?!

saknar dig hjärtat.

2008-11-01 @ 12:22:45
Postat av: Mormor

Hej Älsklings-Frida! Lycka till i din egen första lilla lägenhet! Du tar ett steg i taget o är så duktig! Kramar från oss som börjar bli stela i alla våra muskler, senor o sånt (utan att nånsin vetat vad dom heter på latin)

2008-11-02 @ 19:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0