är detta hur min framtid ska bli?

Ett utklipp från en vanlig konversation på MSN

Frida säger:

nä men seriöst, vad hände? lårkaka?

Jesper, hemma! =) säger:

fick en blödning i M. Tensor fascia late ;)

u-:SIAS

f: tractor iliotibialis, laterala condylen tibia

inn. n. gluteus superior

funk: flex & abd i knä


är det på detta vis mina framtida MSN konversationer kommer se ut med mina klasskompisar? varje gång någon skadat sig, kommer man då berätta det ur ett anatomiskt perspektiv, d vs vilken muskel som blivit skadad, var den sitter och var den har sitt ursprung respektive fäste?
Den vanliga frågan som man brukar ställa "vad har du gjort idag" och som vanligtvis brukar få svaret "tränat" som följd, kommer det nu istället bytas ut mot  "jag har tränat, i dag var det nedre extrimiteten som gällde, kände att jag hade mycket att ge i quadriceps, framförallt rectus femoris och vastus intermedialis. Men även gastrocnemicus och gluteus maximus fick sig en redig genomkörare. jag avslutade det hela med att strecha ut ilipsoas ordentligt eftersom jag inte vill få en kyfos i vertebrae lumales när jag blir gammal och antik".

Haha kanske är detta min framtid, jag säger bara till mina vänner där hemma, skaffa er en anatomisk ordbok, för om detta är hur min framtid ska se ut, och ni fortfarande vill veta vad jag pratar om, så lär ni lära er nu!

Kommentarer
Postat av: Sara

Gluteus maxímus, hmm kan det vara roompan? :O ;D

2008-10-17 @ 00:22:30
Postat av: Jesper®

den där Jesper verkar vara en person med huvudet på skaft! ;D

2008-10-26 @ 00:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0