Vad som har hänt

När folk frågar mig vad jag brukar skriva i min blogg blir mitt svar alltid att jag inte skriver någon typ av dagbok utan att jag skriver om speciella händelser, en särskild känsla eller en tanke jag gått och dragits med under en längre tid.
Som ni ser så är jag inte så aktiv här mera, det händer lite då och då att jag skriver men jag känner ändå att jag vill ha bloggen kvar så att ni där hemma kan ha lite koll på vad som händer i mitt liv trots att jag flyttat sisådär 70 mil ifrån er.
Nu tänkte jag uppdatera er lite om vad som händer här nere, så det kan nästan bli lite dagbokskänsla, men det får ni ta denna gång!

Som de flesta redan vet så bor jag ju innerboende, jag bor hos Lena och det fungerar faktiskt jättebra. vi kommer otroligt bra överrens och ja, det fungerar bra helt enkelt. Anledningen till varför jag bor här är för att det är så fruktansvärt svårt att få tag på lägenheter här nere. MEN, här kommer nyheten, jag har nu LYCKATS! :) så den 1 november flyttar jag ifrån strandvallen 132D och bosätter mig istället på Westmansgatan 9 i min alldeles egna lägenhet, det ska bli så otroligt skönt! även fats det fugerat jättebra tillsammans med lena så ska det bli skönt att slippa anpassa sig och bara kunna göra vad man vill, visst jag kan göra det nu också men ja, känslan kommer vara mycket mer annorlunda nu! Jag längtar!

Många av er kanske också undrar vad jag gör här nere utöver skolan, många skriver och frångar om jag fortfarande håller på med gymnastik och så, men svaret är NEJ. Jag hade en tanke innan jag flyttade att jag skulle kika om de behövses några ledare hos halmstad frigymnaster, men nu när jag varit utan gympan i snart 4 månader så känner jag att jag inte riktigt har något större behov av det. Självklart sakar jag den, men jag tycker det är så skönt att bara kunna göra det jag vill, inte vara uppbokad varje kväll och helger och inte behöva gå på kurser, utbildningar, planeringskonferenser etc. Nu kan jag hela tiden använta tiden till det jag vill, och tro mig, Det Gör Jag!

Så det som nu uppfyller mitt liv utöver skolan är träning, kanske inte värsta stora chocken där men så är det iallafall. jag har börjat träna på SATS här nere, och deras grupp-pass uppfyller min vecka 8-10 gånger plus att jag även trivs otroligt bra i deras gym.

Någonting som också är lite nytt i mitt liv är kosttillskottet jag nu tillför min kropp, alltid har jag varit så ANTI proteinpulver, Bars, och ja allt vad som finns. "jag ska inte käka massa tillgjorda saker" har jag alltid predikat om förr, och inte heller trodde jag att den dagen skulle komma då jag själv loggade in på gymgrossisten.com och beställde hem mitt egna proteinpulver, men nu har den dagen kommit. Nu satsar jag på min träning, vilket innebär att träningsupplägget är grundligt upplagt, lika så kostuppläget, jag har även fått tillsägelse om att jag måste sova 8 timmar/natt (vilket jag än så länge inte lyckats med) och att det är okej att ha en ätardag/vilodag per vecka. Jag har även insett hur dåligt det är med festande och snabbmat, så detta undviker jag nu med, dock inte för alltid, men hösten ska inte bli lika blöt av alkohol som sommaren blev, right malin? Nu är det nya friska tag som gäller i mitt liv och jag är så otroligt peppad! Så förhoppningsvis när jag kommer hem i jul bör väl träningen ha börjat gett resultat på min kropp tycker jag, det återstår att se. Tack för mig nu, nu ska jag iväg på veckans roligaste pass, PT-cirkeln!

Nu vet ni lite mer iallafall om vad som händer här nere. Ha det bra och sköt om er tills vi hörs igen, vågar inte säga något datum eftersom tentorna närmar sig med stormsteg! :S

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha ha ha ... ja nu får de va nog med blöta helger... :) idag gick jag uppför Södra berget här i norrland.. 2.5 timme senare ramlade jag hem.. och nu ligger jag sliten som ett djur i sängen och undrar va de va bra för!? :) hmm ja aPuss hun! btw.. på fredag är det pumbloaget i viken.. Jaaa :D HAHAA

2008-10-20 @ 18:05:44
URL: http://mallansworld.blogspot.com
Postat av: julia

saknar dej älsklings-frida, men det är bra att du har det bra :) <33

2008-10-21 @ 15:38:57
URL: http://juliialindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0