det där med vattendjur är nog inte min grej

Som många vet är jag en ganska kräsen person. Jag menar  då inte att jag är som "top noch" människorna i stockholm som vägrar göra saker om de inte är på det sätt de alltid är vana med att göra dessa på. Jag menar heller inte att jag sätter mig ner och grinar eller får "Marin Ek- utbrott" och börjar kasta stolar runt omkring mig så fort någonting inte blir som jag förväntat mig. Nej då, trots att det nu inte blivit som jag viljat så ska jag göra det bästa av situationen.

De tankar och idéer om dagens kvällsaktivitet som redan förra helgen började planeras på lät följande:
En mysig hemma kväll hos Emelie och Ida innehållande följand:
- Tacos
- ingen alkohol

Jättebra tyckte jag eftersom tacos nog är min absoluta favoriträtt och eftersom jag efter 10 dagars nollning var så trött på alkohol så jag för mig själv bestämt mig för att bli nykterist snarast! Nej kanske något överdrivet, men ni förstår vad jag menar. Jag såg verkligen framemot denna kväll och igår när jag var i skolan och fortfarande inte hade hört ett skvatt om vad som nu skulle hända på fredagen, började jag nu känna min plikt att styra upp detta. Men jag hann inte komma så långt förrän jag håller i en inbjudan, gjord av husvärdana dem själva... nämligen Emelie och Ida.
Åh jättetrevligt tänkte jag, vad go de är som till och med gjort inbjudningar till vår första syjunta, och läser nyfiket vidare. Allt står jättebra hur kvällen ska se ut, jag känner en glädje stiga inom mig enda tills jag kommer till texten "TA MED: KRÄFTOR"
Vadå kräftor?! lyckas jag få ur mig efter att det kännts som om hela världen rasat samman, VI SKULLE VÄ ÄTA TACOS?! :O
Jag ser mig omkring och ser hur alla tittar på mig. Emelie och Ida skrattar och säger att det blivit ändrade planer och att vi nu istället ska ha kräftskiva. Jag har fortfarande inte samlat mig och ger som svar på deras förklaring, MEN JAG ÄTER JU INTE ENS KRÄFTOR, JAG ÄTER INGENTING SOM KOMMER FRÅN VATTNET.
Alla börjar skratta och jag känner mig helt överkörd, jag var så inställd på att det skulle bli tacomys, men ack så fel jag hade. Emelie lugnade mig dock senare och sa att de även skulle göra paj till mig och Emma (som tydligen heller inte åt kräftor), så lite lättad blev jag iallafall.
Även så verkade tjejerna taggade på vin och kanske en runda på stan, men jag har bestämt sagt att ikväll dricker jag vatten, och det är något jag även ska hålla! Jag måste ju hålla mig till någon av de planer vi satt upp i dimman av alkoholen under finsittningen förra helgen. Så adjö tacokväll och välkommen kräftskiva. Feels really strange to say that!


















Det jag avslutningsvis måste säga är att trots att det inte blev tacos ikväll så är jag fortfarande grymt taggad att få umgås med tjejerna ikväll. Skönt att göra någonting så att jag inte tänker sönder min hjärna i min ensamhet som jag annars ofta gör. och en sak till, Martin Ek, om du läser detta behöver du inte ta det så personligt, förhoppningsvis har du slutat med de raseriutbrott som du förr, ganska ofta, förgyllde våran "roliga timme-lektion" på förskolan med någon gång under 1990-talet...

Tjing!

Kommentarer
Postat av: maria laschka

haha älskade alltid martins utbrott! det var ju själv roliga timmen ;)

2008-09-07 @ 01:00:58
Postat av: fripp

haha just precis :) det var fredagens höjdpunkt! :D

2008-09-07 @ 17:39:56
URL: http://fridaluuke.blogg.se/
Postat av: anna-sara

frida, vi tar tacoskvällen ute på din altan på juldagen istället ! :) jag saknar dig otroligt mkt vännen ! <3

2008-09-08 @ 09:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0