när träningsvärken tar över...

ja, som sagt så har jag ju köpt ett nytt gymkort, och som jag alltid blir när det är ett nytt gym att utforska blir jag över exhalterad ;) Detta har inneburit att jag sedan söndags tränat, ganska mycket. I sin tur har nu detta resulterat i träningsvärk, och nu snackar vi inte om träningsvärk som man ja, känner lite i lederna när man gör vissa rörelser, nej nu snackar vi om träningsvärk när det gör ont vad du än gör. Det gör ont när man skrattar, ont när man pratar, ont när man använder sig av sitt kroppsspråk och ont när jag sväljer. Smärtan som uppkommer i musklerna när man ska röra sig, sitta, ligga eller stå går tyvärr inte att beskriva med ord, det är näst intill en omöjlighet.

Nu till någonting annat. Eftersom denna träningsvärk imorse var mer än någont jag kunde ana bokade jag klokt av mina två tänkta pass som annars skulle ha fyllt ut min dag. Jag kände även att jag var i stort behov av att plugga, så jag for till skolan och var med om den vidrigaste föreläsningen hittils, dvs en föreläsning då jag verkligen inte förstog någoting. Det är så fruktansvärt svårt på anatomin, allt om muskler, sener, leder, ligament, skelett, ben, ursprung, fästen, utskott och funktioner. Och nu kanske ni tycker detta låter svårt  och invecklat, då ska jag krydda detta med att allting även är på LATIN och engelska :S 

Men men, lektionen tog slut och klassen begav sig hemåt, utom jag manda och jesper som "flitigt" krigade på med repetition av de tidigare föreläsningarna. Jesper droppade av vid halv fem tiden medan jag och manda, verkligen effektivt, var kvar i skolan till halv nio...

Nu när jag kom hem så började mitt kvällsprojekt, färgning av håret. Jag har de senaste dagarna haft ett stort bekymmer, nämligen om jag ska färga håret blont eller om jag ska färga det brunt igen. Men slutligen bestämde jag mig för att fortsätta vara blondinfrida och kommer nog senare i höst satsa på lite mer mörkare toner.
Så nu är håret återigen blondare, efter några "tabbar" som t ex hårfärg i ögat (vilket gjorde vidrigt ont) och paniksamtal till syster Malin men också räddaren i nödenfrisören när jag insåg att mitt hår skiftade mer i lila än blont så gick det bra. Nu är det sovdags för att ladda batterierna till morgondagen, om den ägnas åt plugg eller träning kommer träningsvärken imorgon få avgöra.


    

Här är lite kort på mig och min brunhåriga tid, kanske kommer jag befinna mig där snart, men tillsvidare förblir jag lika blond som jag var i sommras:


Om två dagar sticker jag till norrland. och då menar jag verkligen norrland. Looking forward!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0