Återbesök hos hassan

Sedan jag flyttade till Halmstad har jag haft ett ständigt problem som hängt med mig. Det är inte någonting jag lider ständigt av utan det dyker upp när jag som minst anar det. Det brukar iband säga poff och så är fenomenet ett faktum.
Hemma i Sandviken var detta någonting som i princip aldrig skedde. Aldrig var jag tvungen att lägga ut dyra riksdaler på att lösa problemet, och skulle det väl inträffa att jag stog där och hade råkat ut för "poffet" så var det alltid någonting pappa kunde fixa...

Men som jag sa, Halmstad har nu gjort att jag och fenomenet nu blivit väldigt nära vänner, eller åtminstånde riktigt bekanta med varandra. Första och andra gången det inträffade var då jag fortfarande bodde hemma hos Lena. Tredje gången hände när jag var på väg hem efter en heldag i Köpenhamn med klassen. Fjärde gången hände påvägen till Gympan medan sjätte och sjunde gången skedde i vila under en gymnastiklektion. Åttonde gången hände IGÅR! Efter en heeeldag i skolan med massa tentaplugg kunde jag återigen se det i vitögat, gissa om jag blev less?

Så nu blir jag väl återigen igen tvungen att dra mig bort till Hassan, sportssonnissen här där jag bor är alldeles för dyr för en student som mig, så jag får väl gå till Hassan då, det tror jag mamma håller med om. USCH, jag vill lägga mina riksdaler hos honom igen!!


Alla förstår vid det här laget att det är punktering på cykeln som jag snackar om va?



Trots att Vincent propsar på att det inte är svårt att laga en punktering när det är på framhjulet så tänker jag inte ens försöka. Jag tänker stå fast vid att det inte är en tjejgrej att kunna laga en punka, däremot är det nog
en tjejgrej att cykla på cykeln trots punkan, men hallå, vem gör det liksom?

Kommentarer
Postat av: Sofia

hehe, vem är hassan, och vad tar han för å laga en punka? :)

2009-03-12 @ 16:55:06
URL: http://sofianorman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att laga punkteringar är så JÄVULSKT tråkigt!

2009-03-12 @ 17:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0